Bilskatt.nu

Se hur mycket fordonsskatt din bil kostar!

PEUGEOT 407 COUP? 2,2

Årlig skatt: 2 736 SEK

Bensin

Drivmedelskostnad per mil vid blandad körning: 17,91 kr

Om bilen hade omfattats av malus-reglerna som började gälla 1 juli 2018 hade skatten varit 12 503 kr per år under de första tre åren och om den hade omfattats av reglerna från och med 1 april 2021 skulle skatten vara 16 388 kr.


Information om fordonet

Innevarande skatteperiod2022-12-01 - 2023-11-30
Fordonsskatt2 736 kr
Fordonsår2006
Registreringsdatum2006-03-31
Tillverkningsmånad2006-02
Koldioxidutsläpp219 g/km
Bilförsäkring per årBeräkna pris
Mer information
FyrhjulsdriftNej
VäxellådaManuell
Cylindervolym 2200 cc
Kaross Kupé
Tjänstevikt1630 kg
Totalvikt1940 kg
Bredd1870 mm
Längd4850 mm
Höjd1400 mm
Max släpvagnsvikt1390 kg
Max släpvagnsvikt B1560 kg
Max släpvagnsvikt B utökad2310 kg
Max släpvagnsvikt obromsad750 kg
Övrigt
FärgMr?d
Antal passagerare3
Miljöklass2005

Så hög skulle fordonsskatten bli för de olika malus-reglerna

Malus Juni 202218 118 kr
Malus April 202116 388 kr
Malus juli 201812 503 kr

När ska fordonsskatten vara betald

Månad Huvudmånad Förfallodag
NovemberJa2023-11-30
Bensin
Koldioxidutsläpp219 g/km
Förbrukning9,2 l/100km
Motoreffekt120 kW / 163 hk
Bränslekostnad17,91 kr / 10 km
Beräkningsformel malus - juli 2018

Koldioxidutsläpp: 219 g/km

Utsläpp mellan 95 - 140 g/km

45 g * 82 kr = 3 690 kr

Mer än 140 g/km

79 g * 107 kr = 8 453 kr

Grundbelopp: 360 kr

Totalt: 12 503 kr

Beräkningsformel malus - april 2021

Koldioxidutsläpp: 219 g/km

Utsläpp mellan 90 - 130 g/km

40 g * 107 kr = 4 280 kr

Mer än 130 g/km

89 g * 132 kr = 11 748 kr

Grundbelopp: 360 kr

Totalt: 16 388 kr

Beräkningsformel malus - juni 2022

Koldioxidutsläpp: 219 g/km

Utsläpp mellan 75 - 125 g/km

50 g * 107 kr = 5 350 kr

Mer än 125 g/km

94 g * 132 kr = 12 408 kr

Grundbelopp: 360 kr

Totalt: 18 118 kr

Bilen PEUGEOT 407 COUP? 2,2 - 2006 omfattas inte av malus-reglerna som började gälla juli 2018. Ovan är därför bara en simulering vad skatten skulle bli.