Bilskatt.nu

Se hur mycket fordonsskatt din bil kostar!

TOYOTA COROLLA

Årlig skatt: 1 614 SEK

Bensin

Drivmedelskostnad per mil vid blandad körning: 13,69 kr

Om bilen hade omfattats av malus-reglerna som började gälla 1 juli 2018 hade skatten varit 7 046 kr per år under de första tre åren och om den hade omfattats av reglerna från och med 1 april 2021 skulle skatten vara 9 656 kr.


Information om fordonet
Innevarande skatteperiod2023-02-01 - 2024-01-31
Fordonsskatt1 614 kr
Fordonsår2003
Registreringsdatum2004-03-18
Tillverkningsmånad2003-11
Koldioxidutsläpp168 g/km
Bilförsäkring per årSe ditt pris
Värde på bilenVärdera din bil gratis
Mer information
FyrhjulsdriftNej
VäxellådaManuell
Cylindervolym 1600 cc
Kaross Sedan
Tjänstevikt1260 kg
Totalvikt1660 kg
Bredd1710 mm
Längd4400 mm
Max släpvagnsvikt1300 kg
Max släpvagnsvikt B1840 kg
Max släpvagnsvikt B utökad2590 kg
Max släpvagnsvikt obromsad450 kg
Övrigt
FärgGrå
Antal passagerare4
Miljöklass2005

Så hög skulle fordonsskatten bli för de olika malus-reglerna

Malus Juni 202211 386 kr
Malus April 20219 656 kr
Malus juli 20187 046 kr

När ska fordonsskatten vara betald

Månad Huvudmånad Förfallodag
JanuariJa2024-01-31
Bensin
Koldioxidutsläpp168 g/km
Förbrukning7,0 l/100km
Motoreffekt81 kW / 110 hk
Bränslekostnad13,69 kr / 10 km
Beräkningsformel malus - juli 2018

Koldioxidutsläpp: 168 g/km

Utsläpp mellan 95 - 140 g/km

45 g * 82 kr = 3 690 kr

Mer än 140 g/km

28 g * 107 kr = 2 996 kr

Grundbelopp: 360 kr

Totalt: 7 046 kr

Beräkningsformel malus - april 2021

Koldioxidutsläpp: 168 g/km

Utsläpp mellan 90 - 130 g/km

40 g * 107 kr = 4 280 kr

Mer än 130 g/km

38 g * 132 kr = 5 016 kr

Grundbelopp: 360 kr

Totalt: 9 656 kr

Beräkningsformel malus - juni 2022

Koldioxidutsläpp: 168 g/km

Utsläpp mellan 75 - 125 g/km

50 g * 107 kr = 5 350 kr

Mer än 125 g/km

43 g * 132 kr = 5 676 kr

Grundbelopp: 360 kr

Totalt: 11 386 kr

Bilen TOYOTA COROLLA - 2003 omfattas inte av malus-reglerna som började gälla juli 2018. Ovan är därför bara en simulering vad skatten skulle bli.